Centar za potrošače
ZAŠTITA VODOMERA PRED PREDSTOJEĆI ZIMSKI PERIOD
Provera i utopljavanje najsigurnija mera
Nastupajući zimski period može biti veoma hladan, zato preporučujemo da potrošači na vreme pristupe zaštiti vodomera i unutrašnjih vodovodnih instalacija od smrzavanja. Praksa iz prethodnih godina pokazuje da se veliki broj vodomera nalazi u spremištimakoja su neodgovarajuća i u kojima dolazi do smrzavanja vodomera.Iz tog razloga u zimskom periodu tokom mraznih dana ekipe JKP “Vodovod i kanalizacija” Suboticačesto supozivani da otklanjaju posledice smrzavanja vodomera. Obaveza potrošača je da vodi brigu o svojim unutrašnjim instalacijama i da se stara da vodomerno okno bude čisto i zaštićeno od smrazavanja i mehaničkih oštećenja, kao i da vodomer bude dostupan za održavanje.
Do smrzavanja vodomera dolazi u slučajevima kada oni nisu propisno smešteni u odgovarajućim spremištima, u podrumima bez prozora, i kada dolazi do smrzavanja unutrašnjih instalacija u objektima bez utroška vode. U takvim okolnostima predlažemo da se vodomeri utople, kao i da se ispusti voda iz instalacija u objektima gde se ne stanuje tokom zime, te da se na taj način vodomeri zaštite od moguće štete koje nastaju smrzavanjem. Da bi se izbegle neprijatne situacije koje su posledice smrzavanja vodomera i unutrašnjih instalacija, pozivamo sve potrošače da svoje vodomere pre početka prave zime utople i zaštite i to na sledeći način.
Ukoliko je vodomer postavljen plitko, tada je potrebno postaviti neki termoizolacioni materijal preko vodomera. To mogu biti daske, stiropor ili bala slame. Molimo potrošače da vodomere ne zavijaju u krpe, jer to ne predstavlja dovoljnu zaštitu, a u proleće je tako pokriven vodomer teško ponovo razgrnuti i učiniti ga pristupačnim za očitavanje i održavanje.
Potrošači koji imaju propisno izvedena odnosno izgrađena vodomerna okna, ne treba da strahuju od smrzavanja vodomera jer su vodomeri u ovako izgrađenim oknima ispod zone smrzavanja i ukoliko je vodomerno okno poklopljeno, ne postoji opasnost od ovakve vrste oštećenja.
Sada je odgovarajuće vreme da pre zimskog utopljavanja vodomera potrošači sami provere stanje svojih unutrašnjih instalacija, da provere stanje na vodomeru, kao i moguće defekte u vodomernoj šahti. Sve uočene kvarove oko vodomera potrebno je da jave našoj Službi za odnose sa potrošačimana besplatni telefon 0800-000-024.
Uočene kvarove na unutrašnjim instalacijama potrošači su obavezni da otklone u sopstvenoj režiji. Na ovaj način potošači mogu izbeći nepotrebne neprijatnosti i troškove nastale zbog navedenih oštećenja, a neće doći ni do neprijatnih iznenađenja u vezi visokih računa nakon prvog prolećnog očitavanja vodomera.
Nažalost, potošači koji ne vode brigu o svojim instalacijama i ne proveravaju stanje u vodomernoj šahti, ponekad se suočavaju sa neprijatnostima kao što su troškovi smrzntog, istopljenog vodomera i enormno visokih računa zbog kvarova na unutrašnjim instalacijama.
Cena zamene smrznutog vodomeraprečnika 20 mm iznosi 5.572,68dinara i ona se naplaćuje na licu mesta.
Potrebno je napomenuti da pojedini potrošači ni nakon zamene smrznutog vodomera ne zaštićuju spremišta za vodomere, pa ponovo dolazi do smrzavanja istih.
Proverom i utopljavanjem vodomera ako je to potrebno, pre dolaska oštre zime potrošači mogu sa malo pažnje da sebi umnogome smanje mogućnost nastanaka većih kvarova i neprijatnosti kao posledice tih kvarova.
Radnici JKP “Vodovod i kanalizacija”će sa svoje strane u najkraćem mogućem roku da izađu i otklone sve kvarove koji su nastali na delu vodovodne mreže koja je u nadležnosti preduzeća.
Prijava korisnika
Imate problema sa prijavljivanjem?
Zatražite novu lozinku.Niste još registrovani?
Popunite formular za registraciju i prijavite se!