Центар за потрошаче
ZAŠTITA VODOMERA UOČI ZIMSKOG PERIODA
SPREČITI ŠTETE I IZDATKE ZAŠTITOM VODOMERA I KUĆNIH INSTALACIJA !
Nastupajući zimski period može doneti veoma niske temperature, te zato preporučujemo našim potrošačima da na vreme pristupe zaštiti vodomera i unutrašnjih vodovodnih instalacija od smrzavanja.
Praksa iz prethodnih godina pokazuje da se veliki broj vodomera nalazi u šahtama – vodomernim oknima koji nisu odgovarajuće dubine, te smo zbog toga često pozivani da otklanjamo posledice smrzavanja vodomera. Obaveza JKP »Vodovod i kanalizacija« je da održava priključak što znači da je naša obaveza održavanje vodomera i oba ventila (ulazni i izlazni), a obaveza potrošača je da vodi brigu o svojim unutrašnjim instalacijama i da se stara da vodomerno okno bude čisto, a vodomer dostupan za održavanje.
Do smrzavanja vodomera dolazi isključivo zbog neadekvatnog zbrinjavanja, te je obaveza vlasnika priključka da nadoknadi troškove nastale zbog smrzavanja vodomera.
Da bi se izbegle ove neprijatne situacije, pozivamo naše potrošače da svoje vodomere pre početka prave zime utople - zaštite i to na sledeći način:
Ukoliko je vodomer postavljen plitko ili u podrumskim prostorijama bez prozora, tada je potrebno postaviti neki termoizolacioni materijal preko vodomera, to mogu biti daske, stiropor ili bala slame. Molimo potrošače da vodomere ne zavijaju u krpe jer to ne predstavlja dovoljnu zaštitu, a u proleće je tako pokriven vodomer teško ponovo razgrnuti i učiniti ga pristupačnim za očitavanje i održavanje.
Potrošači koji imaju propisno izvedena, odnosno izgrađena vodomerna okna ne treba da strahuju od smrzavanja vodomera jer su vodomeri u ovako izgrađenim oknima ispod zone smrzavanja i ukoliko je vodomerno okno poklopljeno, ne postoji opasnost od ovakve vrste oštećenja.
Sada je odgovarajuće vreme da pre zimskog utopljavanja vodomera potrošači sami provere stanje svojih unutrašnjih instalacija, da provere stanje na vodomeru, kao i moguće defekte u vodomernoj šahti.
Takođe, pozivamo vlasnike objekata u kojima se boravi periodično, kao što su npr. vikendice, u kojima u zimskom periodu nema potrošnje vode, da izvrše kontrolu svojih instalacija i vodomera, da ispuste vodu iz tih instalacija, te da zatvore vodu u tim objektima kako ne bi došlo do stvaranja veće štete.
Sve uočene kvarove oko vodomera potrebno je da jave našoj dispečerskoj službi na telefon 55 77 11. Uočene kvarove na unutrašnjim instalacijama potrošači su obavezni da otklone u sopstvenoj režiji. Na ovaj način potošači mogu izbeći nepotrebne neprijatnosti i troškove nastale zbog navedenih oštećenja, a neće doći ni do neprijatnih iznenađenja u vezi visokih računa nakon prvog prolećnog očitavanja vodomera.
Cena zamene smrznutog vodomera iznosi 4.555,44 dinaraza vodomere prečnika 13 mm i 20 mm koji su i najzastupljeniji kod potrošača iz kategorije individualinih stambenih objekata i kod stambenih objekata zajedničkog stanovanja gde su problemi smrzavanja vodomera najviše izraženi.
Radnici Službe »Briga o vodomeru« subotičkog »Vodovoda« u najkraćem mogućem roku izlaze i otklanjaju sve kvarove koji su nastali na delu vodovodne mreže koja je u našoj nadležnosti.
Пријава корисника
Имате проблема са пријављивањем?
Затражите нову лозинку.Нисте још регистровани?
Попуните формулар за регистрацију и пријавите се!