Центар за потрошаче
ZIMSKA ZAŠTITA VODOMERA
ZIMSKA ZAŠTITA VODOMERA
Nastupajući zimski period može biti veoma hladan, zato preporučujemo da potrošači na
vreme pristupe zaštiti vodomera i unutrašnjih vodovodnih instalacija od smrzavanja. Praksa iz prethodnih
godina pokazuje da se veliki broj vodomera nalazi u šahtama koje nisu odgovarajuće dubine,
zbog toga smo često pozivani da otklanjamo posledice smrzavanja vodomera. Obaveza JKP ¨
Vodovod i kanalizacija¨ je da održava priključak što znači da je naša obaveza održavanje vodomera
i oba ventila (ulazni i izlazni), obaveza potrošača je da vodi brigu o svojim unutrašnjim instalacijama
i da se stara da vodomerno okno bude čisto a vodomer dostupan za održavanje. Do smrzavanja
vodomera dolazi isključivo zbog neadekvatno zbrinutog vodomera, te je obaveza vlasnika
priključka da nadoknadi troškove nastale zbog smrzavanja vodomera. Da bi se izbegle ove neprijatne
situacije, pozivam naše potrošače da svoje vodomere pre početka prave zime utople - zaštite i
to na sledeći način.
Ukoliko je vodomer postavljen plitko, tada je potrebno postaviti neki termoizolacioni materijal
preko vodomera, to mogu biti daske, stiropor ili bala slame . Molimo potrošače da vodomere
ne zavijaju u krpe jer to ne predstavlja dovoljnu zaštitu a u proleće je tako pokriven vodomer teško
ponovo razgrnuti i učiniti ga pristupačnim za očitavanje i održavanje.
Potrošači koji imaju propisno izvedena,odnosno izgrađena vodomerna okna ne treba da
strahuju od smrzavanja vodomera jer su vodomeri u ovako izgrađenim oknima ispod zone smrzavanja
i ukoliko je vodomerno okno poklopljeno, ne postoji opasnost od ovakve vrste oštećenja.
Sada je odgovarajuće vreme da pre zimskog utopljavanja vodomera potrošači sami provere
stanje svojih unutrašnjih instalacija,da provere stanje na vodomeru ,kao i moguće defekte u
vodomernoj šahti. Sve uočene kvarove oko vodomera potrebno je da jave našoj dispečerskoj službi
na telefon 55 77 11 . Uočene kvarove na unutrašnjim instalacijama potrošači su obavezni da otklone
u sopstvenoj režiji. Na ovaj način potošači mogu izbeći nepotrebne neprijatnosti i troškove nastale
zbog navedenih oštećenja a neće doći ni do neprijatnih iznenađenja u vezi visokih računa nakon
prvog prolećnog očitavanja vodomera.
Nažalost potošači koji ne vode brigu o svojim instalacijama i ne proveravaju stanje u
vodomernoj šahti, ponekad se suočavaju sa neprijatnostima kao što su troškovi smrzntog, istopljenog
vodomera i enormno visokih računa zbog kvarova na unutrašnjim instalacijama.
Cena zamene smrznutog vodomera iznosi 4.480,00 dinara za vodomere prečnika 13 mm i 20
mm koji su i najzastupljeniji kod potrošača iz kategorije individualinih stambenih objekata i kod
stambenih objekata zajedničkog stanovanja gde su problemi smrzavanja vodomera najviše izraženi.
Proverom , utopljavanjem vodomera ako je to potrebno pre dolaska oštre zime, potrošači
mogu sa malo pažnje da sebi umnogome smanje mogućnost nastanaka većih kvarova i velikih neprijatnosti
kao posledicu tih kvarova.
Radnici JKP ¨ Vodovod i kanalizacija¨ će sa svoje strane u najkraćem mogućem roku da izađu
i otklone sve kvarove koji su nastali na delu vodovodne mreže koja je u našoj nadležnosti.
Пријава корисника
Имате проблема са пријављивањем?
Затражите нову лозинку.Нисте још регистровани?
Попуните формулар за регистрацију и пријавите се!