Центар за потрошаче
KONFERENCIJA ZA NOVINARE NA SUBOTIČKOM PREČISTAČU
KONFERENCIJA ZA NOVINARE NA SUBOTIČKOM PREČISTAČU
Tot Godo Valerija, v.d. direktor JKP “Vodovod i kanalizacija” na konferenciji za novinare
Uspešno okončanje velikog projekta
Nakon obilaska postrojenja na subotičkom prečistaču povodom Svetskog dana voda 22. marta 2013. godine, v.d. direktor JKP “Vodovod i kanalizacija” Subotica Tot Godo Valerija i rukovodilac Radne jedinice za realizaciju projekata Goran Mijatović održali su konferenciju za medije i odgovarali na novinarska pitanja.
U uvodnom izlaganju v.d. direktor Tot Godo Valerija rekla je sledeće:
“U skladu sa odlukom Ujedinjenih nacija, 2013. godina je međunarodna godina saradnje u oblasti voda. JKP “Vodovod i kanalizacija” danas je omogućilo svim zainteresovanim gostima da posete našu najsavremeniju građevinu, tj. postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda. Obilaskom postrojenja pružena je jedinstvena prilika da odbornici i članovi Gradskog veća dobiju prave informacije od tehnologa, inženjera, o karakteristikama tehnologije i tehnike, koji omogućavaju zaštitu jezera Palić.
Naravno, poslovodstvo ima nameru dati i više informacija u vezi potpisivanja sporazuma o konačnom poravnanju za UPOV Subotica, koji je potpisan 1. marta ove godine, kao i da rukovodilac Radne jedinice za realizaciju projekta za unapređenje voda Grada Subotice predoči plan realizacije investicija našeg preduzeća za 2013. godinu.
Prema napred navedenom redosledu ja bih vam dala neophodne informacije prvo o sporazumu, koji smo nakon dvomesečnih pregovora sa izvođačem radova “Haskoning DHV” iz Holandije potpisali početkom ovog meseca.
Projekat sanacije i proširenja Uređaja za prečišćavanje otpadnih voda grada Subotice započet je u decembru 2004. godine potpisivanjem ugovora o kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj. Tek nakon dve godine potpisan je ugovor za izgradnju linije vode sa holandskim preduzećem DHV. Ugovorom o donaciji i finansiranju projekta od strane Evropske agencije za rekonstrukciju izgradnja linije mulja započeta je u februaru 2008. godine. Preuzimanje linije vode je izvršeno krajem 2009. godine, a linija mulja je preuzeta u avgustu 2010. i to sa listom nezavršenih radova, uočenih grešaka i nepravilnosti. Prema ugovoru investitor je preuzeo postrojenje da samostalno vrši preradu otpadnih voda, a izvođač radova se obavezao da otkloni sve primedbe po zapisniku. Nažalost, u ugovoru nije bio definisan vremenski rok u kojem se primedbe moraju otkloniti. Čitava investicija je imala budžet od 18 miliona i 120 hiljada eura. Od toga Grad Subotica je uložio 3 miliona eura sopstvenih sredstava, a JKP “Vodovod i kanalizacija” otplatom kredita od 9 miliona eura.
U julu 2011. godine obrazovana je komisija za tehnički pregled objekata. Komisija je nakon pregleda konstatovala da je objekat podoban za upotrebu. Potom je Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine u februaru 2012. godine izdao rešenje o probnom radu novog uređaja za prečišćavanje otpadnih voda. U trajanju probnog rada investitor i izvođač su zajedno radili na otklanjanju zadnjih nedostataka i naručili izradu elaborata o oceni stanja konstrukcije objekata od Fakuklteta tehničkih nauka u Novom Sadu. Po tom elaboratu investitor i izvođač radova su konstatovali da treba da saniraju konstrukciju objekata na liniji vode da bi na taj način produžili njihovu trajnost.
Na sastanku u decembru 2012. godine dogovorili smo se da ćemo naručiti projekat sanacije, međutim došlo je do preokreta, DHV je odustao od prvobitnog dogovora i nudio svojstvena rešenja za sanaciju bez projekata, koju niti tehnička komisija niti naši inženjeri nisu mogli da prihvate držeći se pravila naših važećih propisa, kao i pravilnika za armirane betonske konstrukcije.
Poslovodstvo je i dalje istrajalo na prvobitnom stavu, što je i sama komisija za tehnički pregled naložila, pa su počeli pregovori o konačnom poravnanju. DHV je insistirao da dobije sertifikate za dobro izvedene radove i da povuče svoje garancije po osnovu Fidic uslova gradnje, a investitor je insistirao na završetku tehničkog prijema za dobijanje upotrebne dozvole u skladu sa zakonima Srbije.
O toku pregovora koji su trajali više dana, a bili su i prekidani, Upravni odbor preduzeća je bio sve vreme obaveštavan, kao i gradonačelnik. Na kraju, uz pomoć nezavisne stručne komisije koja je dala preporuku za potpisivanje vansudskog poravnanja, 1. marta smo postigli dogovor po kojem smo pristupili potpisivanju sporazuma o naknadi štete koju je naše preduzeće pretrpelo, na iznos od 324.200 eura. Prvi deo naknade od 190.200 eura je isti dan nakon potpisivanja sporazuma uplaćen na naš žiro račun, a preostali deo procenjene štete od 134.000 eura će biti uplaćen nakon izdavanja potvrde o dobro izvršenom poslu na liniji mulja.
JKP “Vodovod i kanalizacija” je vratilo garancije u iznosu od 1.160 eura za liniju vode i preuzelo na sebe izvršenje sanacije betonskih konstrukcija. DHV će držati važećim do 2020. godine dve garancije na 50.000 eura.
Naša procena je bila i ostala da dve trećine ugovorenog iznosa pokriva troškove sanacije na liniji vode, a ostatak sredstava možemo preusmeriti u slobodno korišćenje ostalih naših važnih projekata.”
Goran Mijatović, rukovodilac Radne jedinice za realizaciju projekata u JKP “Vodovod i kanalizacija” Subotica
Planirane investicije za 2013. godinu
U uvodnom izlaganju na konferenciji za novinare Goran Mijatović, rukovodilac Radne jedinice za realizaciju projekata u JKP “Vodovod i kanalizacija” Subotica, izneo je, među ostalim, realizaciju sledećih planiranih investicija za 2013. godinu:
1. Finansiranje od strane izvođača radova DHV iz Holandije koji je prebacio sredstva na osnovu ugovora o vansudskom poravnanju.
Uređaj za prečišćavanje otpadnih voda – izrada projekta sanacije za objekte konstrukcije na liniji vode, sanacioni radovi na objektima konstrukcije na liniji vode, zrada projekta izvedenog objekta na liniji mulja, završetak tehničkog prijema i dobijanje upotrebne dozvole.
2. Finansiranje iz sopstvenih sredstava JKP “ViK” Subotica
Završetak radova na elektro opremanju bunara B3/I u Starom Žedniku i bunara B1/II u naselju Đurđin i njihovo uključenje u sistem vodosnabdevanja za naselja.
Revitalizacija 3 bunara na lokaciji Vodozahvat I.
Centralni kom pleks Bački Vinogradi – završetak ispitivanja na pilot postrojenju, ispitivanja ispirnih voda na liniji mulja, ishoovane lokacijske dozvole i glavnog projekta.
Centralni kompleks Vodozahvat II – završetak revizije idejnog projekta sa studijom opravdanosti i ishodovanje građevinske dozvole.
Izrada projektno tehničke dokumentacije za bunare B23/III i B19/III na lokaciji Vodozahvat II.
Završetak glavnog projekta za centralni magistralni vodovod i povez istok-zapad i ishodovanje građevinke dozvole za početak gradnje.
Sekundarna kanalizacija sliva kolektora II – ishodovanje lokacijske dozvole i izrada glavnog projekta u ulicama: Vršačka, Janka Čmelika, Vilmoša Harangozoa, Metohijska, Slepa Metohijska, Avgusta Cesarca, Marka Marulića, Save Šumanovića, Neretvanska, Alibunarska, Hanibala Lučića, Marina Držića u ukupnoj dužini od 2.900 m.
Sekundane kanalizacije sliva kolektora VII – ishodovanje lokacijske dozvole i izrada glavnih projekata u dužini od 6.200 m.
Povez Subotica — Palić potisni kanalizacioni vod sa crpnom stanicom, završetak glavnog projekta i ishodovanje građevinske dozvole za potisni vod i rešavanje imovinsko pravnih poslova za crpnu stanicu.
Vodosnabdevanje naselja Gornji, Donji Tavankut i Ljutovo – završetak glavnog projekta za magistralni vodovod i ishodovanje odobrenja za izgradnju i rešavanje imovinsko pravnih poslova za crpnu stanicu i rezervoar.
UPOV Bajmok – završetak i dobijanje rešenja za Studiju uticaja na životnu sredinu, ishodovanje građevinske dozvole na osnovu idejnog projekta, izrada glavnog projekta i ishodovanje odobrenja za gradnju za vodovodnu mrežu do UPOV-a Bajmok.
MZ Zorka – izrada lokacijske dozvole za vodovodnu mrežu u ulicama: Edvarda Kardelja, Balzakova, Sonje Marinković, Nila Armstronga, Bečka, Solunska, Platonova, Crnogorska, Batajnička, Gročanska, Pekarska i Mlinska.
Tranzitni vod od Bačkih Vinugrada do Šupljaka – izrada lokacijske dozvole i rešavanje imovinsko pravnih odnosa predviđenog prostora za crpnu stanicu i rezervoar i sistem hlorisanja Šupljak i Hajdukovo.
MZ Makova sedmica – izrada glavnog projekta vodovodne mreže u ulici Deri Ferenca i ishodovanje gradevinske dozvole.
MZ Novi Grad – izrada glavnog projekta kanalizacione mreže u ulici Slavonska i ishodovanje građevinske dozvole.
Legalizacija objekata u krugu JKP ,,Vodovod i kanalizacija“.
3. Finansiranje iz sredstava Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu i šumarstvo i JKP "Vodovod i kanalizacija".
MZ Peščara – lokacijska dozvola, glavni projekat za vodovodnu mrežu u ulicama: Edvarda Kardelja (1240 m) ukupna dužina magistralnog vodovoda 1240 m i paralelnog voda za priključke, 4. juli (220 m), Livadska (1250 m), Karolja Čeha (300 m), Prvomajska (280 m) ukupna dužina sekundarne mreže 2050 m.
MZ Novi grad – lokacijska dozvola i glavni projekat ulici Lošinjska, Loznička i slepi deo Lošinjske u dužini od 950 m.
MZ Zeljezničko naselje – lokacijska dozvola, izrada glavnog projekta za kanalizacionu mrežu u ulicama: Jovana Mikića i Milutina Uskokovića (cca. 2110 m).
MZ Palić – lokacijska dozvola i izrada glavnog projekta za kanalizacionu mrežu u ulicama: Servo Mihalja, Vranjska, Vrnjačka, Dubrovačka od Creske do Jasenovačke i Jasenovačka ulica u dužini od cca 1050 m.
4. Finansiranje iz budžeta Grada Subotice
Bušenje novih bunara, elektro opremanje i njihovo povezivanje u sistem vodosnabdevanja na lokaciji Vodozahvat I – bunari : B 28/IV, B 32 i B 31.
5. Finansiranje preko zajma od EBRD banke i donacije WBIF.
Završetak javnog poziva za izbor konsultanta na impementaciji projekta za unapređenje voda Grada Subotice i odabir projektanta za izradu studije upravljanja muljem nakon tretmana pitkih i otpadnih voda očekuje se juna 2013.
Javni poziv za izbor izvođača radova za linijske objekte Kolektor II, Kolektor VlI, Centralni magistralni vodovod, Lošinjska ulica i povez Istočnog i Zapadnog magistralnog voda se očekuje u periodu jun-decembar 2013. godine.
Javni poziv za Centralni kompleks Vodozahvat II za izbor izvođača radova se očekuje u periodu jul 2013.-mart 2014. godine, a početak izgradnje centralnog kompleksa april 2014. godine.
Početak izgradnje linijskih objekata koji se finansiraju putem zajma i donacije (EBRD i WBIF) se planira sledećim redosledom: Kolektor II, Kolektor VII i Centralni magistralni vodovod - mart 2013, magistralni vodovod Lošinjska ulica i povez istok-zapad april 2013. godine.
Napomena: S obzirom da se u proceduri pripreme dokumentacije mora ishodovati lokacijska dozvola, a to obavlja Javno preduzeće Zavod za urbanizam, moguća su određena kašnjenja u ovim aktivnostima do 6 meseci, što će se odraziti na planirane rokove koje smo zadali."
Пријава корисника
Имате проблема са пријављивањем?
Затражите нову лозинку.Нисте још регистровани?
Попуните формулар за регистрацију и пријавите се!